رئیس سازمان حج و زیارت گفت: لازمه ازسرگیری عمره مفرده این است که طرف عربستانی امنیت کامل زائران ایرانی را فراهم و تضمین کند.

به گزارش پارس‌تودی؛ «علیرضا رشیدیان» در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما پیش از عزیمت به عربستان، تصریح کرد: به دنبال دعوت وزیر حج عربستان سعودی از همه ستادها، سازمان‌های حج و زیارت کشورهای اسلامی برای برگزاری حج، از جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت شده است تا برای مذاکرات حج سفری به عربستان داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اساسی‌ترین موضوع در مذاکرات بحث امنیت، عزت و کرامت حجاج ایرانی است و همیشه جز مطالبات سازمان حج و زیارت از طرف سعودی بوده است، افزود: امیدواریم امسال هم با تفاهم و همکاری که با وزارت حج عربستان سعودی داریم، بتوانیم با رفع مشکلات سنوات قبل، حجی توأم با عزت، کرامت و امنیت برای حجاج ایرانی داشته باشیم.

رشیدیان درباره از سرگیری عمره مفرده نیز گفت: از سرگیری عمره بیشتر به طرف سعودی بستگی دارد، به دلیل اینکه در سال‌های گذشته مشکلاتی برای ایرانی‌ها به وجود آمده است و  طرف سعودی باید برای تأمین امنیت لازم با هدف حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی تعهد کامل دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از طرف دیگر از سرگیری عمره مفرده لازمه‌اش این است که طرف عربستانی تمهیدات و همکاری‌های لازم را داشته باشد تا ما در سطوح سیاسی بتوانیم بحث حمایت از اتباع ایران را در زمان حضورشان در خاک عربستان داشته باشیم. 113/120

بیشتر بخوانید:

گزارش: وضعیت مطلوب سلامتی حجاج کشور

گزارش: بازگشت حجاج ایرانی به میهن

ارزیابی مثبت سرپرست حجاج ایرانی از حج امسال + ویدئو