رئیس ستاد انتخابات کشور:

تهران-ایران پرس: رییس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به مهلت ۵۰ روزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ۱۴ خرداد دوشنبه تا ساعت ۱۸ برای ثبت‌نام زمان وجود دارد که قابل تمدید هم نیست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور بعدازظهر جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز روز دوم ثبت نام است و بنابر قانون برای ثبت‌نام ۵ روز پیش‌بینی شده است، درخواست ما از داوطلبان این است که ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند.

رییس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: با توجه به مهلت ۵۰ روزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ۱۴ خرداد دوشنبه تا ساعت ۱۸ برای ثبت‌نام زمان وجود دارد که قابل تمدید هم نیست.

محمدتقی شاهچراغی افزود: پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ۳۷ نفر مراجعه کننده برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که ۷ نفر واجد شرایط بودند؛ ۵ نفر در روز اول و 4 نفر از جمله علی اردشیر لاریجانی، محمد خوش چهره، محمود احمدی بیغش و عبدالناصر همتی در روز دوم ثبت نام قطعی کردند.

وی یادآور شد: از داوطلبان تقاضا داریم به واسطه اینکه ثبت نام زمان‌بَر است و نیاز به تایید از سوی خود داوطلبان دارد، ثبت نام خود را به تاخیر نیندازند و ظرف فرصت باقی‌مانده طی امروز، به وزارت کشور مراجعه کنند.

گفتنی است که روز گذشته (10 خرداد) و در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان و عباس مقتدایی ثبت‌نام کردند.

116

بیشتر بخوانید:

احمدی بیغش: امیدوارم بتوانم به آنچه در قانون اساسی آمده، عمل کنم

علی لاریجانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد

پخش زنده دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران

آغاز دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری