رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس جهانی بین‌المجالس تاکید کرد، این اجلاس می‌تواند صدای مظلومیت فلسطین و جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی را به جهان مخابره کند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه که از 7 اکتبر آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و تاکنون 5087 فلسطینی از جمله 2055 کودک و 1119 زن به شهادت رسیده و 15273 نفر نیز زخمی شده‌ اند.

هم اکنون بیمارستان‌های باریکه غزه به علت نبود مواد بی‌حس کننده و بیهوش کننده، عمل‌های جراحی را بدون بیهوشی مجروح انجام می‌دهند که در مواردی به شهادت مجروح به ویژه کودکان انجامیده است.

«حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری» رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس جهانی بین‌المجالس در آنگولا گفت، اگر امروز اجماع مسلمانان جلوی جنایت جنگی و نسل کشی را نگیرد و فلسطین امروز نجات پیدا نکند هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی از شرّ رژیم صهیونیستی در امان نخواهند بود.

«حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری» افزود، رژیم غاصب صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است همان گونه که نه تنها مساجد و مدارس بلکه کلیسا و بیمارستان ها را بمباران می‌کند که خلاف همه قوانین بین‌المللی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت، با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت ها از نسل کشی صهیونیست ها را با صدور یک پیام امیدوار کننده از مجمع اتحادیه بین المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوگیری از نسل کشی مردم فلسطین باشد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با حدود 18 نفر عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در کشور آنگولا شرکت می کند.

115