رئیس پلیس «متروپولیتن» لندن هشدار داد؛ به رغم شکست های اخیر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، سطح تهدید تروریستی ناشی از این گروه در بریتانیا همچنان بالا است.

به گزارش روز شنبه ایران پرس به نقل از پرس تی وی، «کرسیدا دیک» Cressida Dick در سخنانی خطاب به شرکت کنندگان در نشست دفاعی و امنیتی «لرد مایر» با اشاره به حملات تروریستی ماههای اخیر در وست مینیستر، لندن و منچستر و کشته شدن دستکم 36 نفر در این حملات و همچنین خنثی شدن دستکم 6 حمله تروریستی در بریتانیا گفت که تهدید تروریستی ناشی از داعش در بریتانیا هنوز در سطح بالایی وجود دارد.

کریسیدا دیک در ادامه تصریح کرد، پیشرفت عملیات ضد داعش در سوریه و عراق، به هیچ وجه تهدید تروریستی ناشی از این گروه را کاهش نداده است.

رئیس پلیس متروپولیتن لندن همچنین تاکید کرد، اگرچه داعش در عراق و سوریه شکست های سنگینی متحمل شده است، اما شکست نظامی این گروه به معنی توقف گسترش ایدئولوژی آن نیست.

دیک همچنین گفت که در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در بریتانیا حضور دارند که به دلیل خطر بالقوه ناشی از افکار افراط گرایانه خود و همچنین داشتن ارتباطاتی با گروه های تندرو، تحت نظارت شدید قرار گرفته اند.

وی همچنین گفت که در حال حاضر 14 عنصر تندرو به دلیل اثبات انگیزه اقدام به انجام عملیات تروریستی بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارند.

به گفته کرسیدا دیک، سطح تهدید تروریستی در بریتانیا در دومین درجه هشدار قرار دارد و این موضوع به این معنی است که احتمال وقوع حمله تروریستی دیگری در این کشور بسیار بالا است.

سخنان رئیس پلیس متروپولیتن لندن در حالی است که «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا به دلیل کم توجهی به تهدید تروریستی ناشی از گروه داعش در این کشور، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.116/110

بیشتر بخوانید:

طرح ترزا می برای تشکیل کمیسیون مبارزه با افراط گرایی/ تحلیل

تاثیر منفی حمله تروریستی منچستر بر محبوبیت «ترزا می»