­راهپیمایان روز جهانی قدس­ در قطعنامه پایانی ضمن­ تاکید بر حمایت از مردم مظلوم باریکه غزه و محکوم کردن جنایت رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کردند، پاسخی سخت و پشمان کننده در انتظار رژیم نسل کش صهیونیست‌ی است.

امروز جمعه 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403) مصادف با 25 رمضان 1445 روز جهانی قدس است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.‏

پس از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس، ملت مسلمان به مسئله فلسطین بعنوان یک ضرورت در حمایت از ملت های مظلوم و مورد ستم نگاه می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس،، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران امروز جمعه در بیش از دو هزار شهر و روستای سراسر ایران از جمله در تهران، مشهد، قم، اصفهان و شیراز برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه در قطعنامه پایانی، ضمن محکومیت و انزجار از جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند: نبرد طوفان الاقصی و استمرار مقاومت 183 روزه مردم باریکه غزه و مجاهدان فلسطینی نقطه عطفِ سرنوشت سازی در مبارزه با موجودیت جعلی رژیم خبیث و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد و شمارش معکوس برای نابودی غده سرطانی رژیم نسل کش اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را سرعت بخشیده است.

در ادامه این قطعنامه، شرکت کنندگان به آمریکا به عنوان متهم اول اداره جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه و حامی بی قید و شرط رژیم نسل کش صهیونیست‌ی هشدار دادند که از پرداخت هزینه‌ های بیشتر راهبردی و رسوایی ناشی از شکست و مشارکت در جنایت و نسل کشی در غرب آسیا پرهیز و با تجدیدنظر­ در سیاست شیطانی خود بیش از این آبروی مردم آمریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند.

در قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنندگان تاکید کردند که دولت ها باید در پاسخ به مطالبه ملت‌ها با تحریم و قطع شریان‌های اقتصادی رژیم کودک کش صهیونیستی، ملت مظلوم فلسطین و غزه مقاوم را­ برای رهایی و نجات از شر جنایات و مصیبت‌های امروز یاری بخشند و تمام تلاش خود را برای آتش بس دائم در باریکه غزه بکار گیرند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس همچنین با تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی ایران به دشمنان ایران اسلامی هشدار دادند که از هرگونه شیطنت و رویا پردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزیده و بدانند­ ­در صورت هرگونه خطای محاسباتی هدف پاسخ‌های قاطع و ویرانگر و مجازات پشیمان کننده مدافعان امنیت و تمامیت ارضی وطن قرار خواهند گرفت.

در ادامه قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس، شرکت کنندگان ضمن محکومیت حمله تروریستی رژیم نسل کش صهیونیستی به بخش­ کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حملات تروریستی دیروز پنجشنبه (4 آوریل) جیش الظلم در راسک و چابهار (جنوب شرق ایران) اعلام کردند: این حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی برای فرار از گرداب خودساخته در باریکه غزه و فرافکنی شکست جبران ناپذیر از جبهه مقاومت است و حاصلی جز زوال زود هنگام این غده سرطانی (رژیم اشغالگر صهیونیستی) در پی نخواهد داشت و مطمئنا با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

115