رژیم صهیونیستی در پی هشدار گروه های مقاومت فلسطینی، راهپیمایی موسوم به «پرچم» را که قرار بود روز پنجشنبه از سوی شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی برگزار شود، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» در مطلبی نوشت: رئیس پلیس رژیم اسرائیل به برگزار کنندگان این راهپیمایی اعلام کرده که اجازه برگزاری چنین راهپیمایی را نخواهد داد.

شبکه عبری زبان «کان» نیز گزارش داد که لغو این راهپیمایی به اطلاع برگزار کنندگان آن رسیده است.

لغو این راهپیمایی در حالی است که مقاومت فلسطین تهدید کرده بود که در صورت برگزاری راهپیمایی، همان سناریوی 11 می تکرار شده و مقاومت قطعا در مقابل تعرض به مقدسات قدس ساکت نمی نشیند.

این دومین بار است که راهپیمایی شهرک نشینان با پرچم رژیم صهیونیستی، لغو می شود.

راهپیمایی پرچم شهرک نشینان صهیونیست قرار بود 28 ماه مبارک رمضان در اطراف مسجد الاقصی برگزار شود اما در پی تهدیدهای مقاومت و حمله راکتی به فلسطین اشغالی، این راهپیمایی لغو  و در پی آن جنگ 12 روزه غزه آغاز شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از 10 مه حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر این حملات، 248 فلسطینی از جمله 69 کودک، 39 زن و 17 سالخورده به شهادت رسیده و 1910 نفر نیز زخمی شدند.  

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن عملیات موشکی گروه های مقاومت، در یک نشست سه ساعته، به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

117

بیشتر بخوانید:

تقلای بنیامین نتانیاهو برای ماندن با توسل به تحریک «راهپیمایی پرچم»