سفیر ترکیه در ایران:

سفیر ترکیه در ایران گفت: رسانه های ایران و ترکیه بعنوان کشورهای بزرگ جهان اسلام باید درد غزه و فلسطین را به دنیا نشان دهند و جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران در بازدید از خبرگزاری بین المللی ایران پرس، درباره همکاری رسانه ای بین ایران و ترکیه به خبرنگار ایران پرس گفت: همکاری دو کشور در سطح راضی کننده ای نیست و باید بیشتر شود. قراردادی بین ایران و ترکیه منعقد شده که در راستای فعالسازی این قرارداد باید پیگیری های لازم از دو طرف انجام شود.

وی افزود: در خصوص مسائل رسانه باید دو کشور اقدام مشترکی انجام دهند، لازم است که رسانه های جهان اسلام در راستای منافع مسلمان هم اندیشی کنند.

حجابی کرلانگیچ درباره نقش سفارتخانه ها در کارهای مشترک رسانه گفت: سفارتخانه ها تنها نقش هماهنگ کننده دارند، در این راستا دو سفارتخانه باید رسانه های یکدیگر را برای همکاری بیشتر و مفیدتر معرفی کنند تا رسانه ها یکدیگر را بشناسند.

سفیر ترکیه در ایران تصریح کرد: رسانه های ایران و ترکیه بعنوان کشورهای بزرگ جهان اسلام باید درد غزه و فلسطین را به دنیا نشان دهند و جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

وی در پایان تاکید کرد برای بیداری مسئولان کشورهای اسلامی رسانه ها باید همکاری کنند، چراکه هنوز برخی کشورها در مقابله با رژیم اشغالگر ضعیف عمل می کنند.

116