نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی رویدادهای "بوچا" در اوکراین شد.

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر "بوچا" در نزدیکی کی‌یف مدعی شده اند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار می دهند.

تصاویر منتشر شده از خیابان های شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف حاکی از وجود اجساد غیر نظامیان در خیابان ها و پیاده روهای این شهر است.

به ادعای رسانه های غربی، ساکنان شهر بوچا گفته اند که این غیرنظامیان بی هیچ دلیلی توسط سربازان روس کشته شدند.

در پی این ادعاها، نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در شهر "بوچا" شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، دیمیتری پولانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد و درخواست کرد که این نشست درباره "اقدام تحریک‌آمیز افراط‌ گرایان اوکراینی" در شهر بوچا، روز دوشنبه تشکیل شود.

بر اساس گزارش ها، تصاویر مربوط به اجساد غیرنظامیان در خیابان های بوچا، پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق اطراف کی‌یف منتشر شده است.

در همین حال آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی افزود که انجام تحقیقات مستقل در مورد غیرنظامیان کشته شده در شهر بوچا در اوکراین، ضروری است.

وزارت دفاع روسیه هم روز یکشنبه در واکنش به ادعای اوکراین، قتل عام غیرنظامیان از سوی نیروهای روس در «بوچا» را رد کرد.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.125