اداره مدنی رژیم صهیونیستی از تصمیم این رژیم برای ساخت دو هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش ایران پرس، روزنامه عبری زبان "هاآرتص" روز یکشنبه نوشت: طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید هفته جاری به تصویب شورای عالی ساخت و ساز اداره مدنی رژیم صهیونیستی خواهد رسید.

تصویب طرح ساخت واحدهای جدید مسکونی در پی اظهارات هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن انجام می شود.

نتانیاهو پیشتر نیز اعلام کرد، در تلاش برای الحاق  منطقه "غور" اردن به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی و کسب موافقت آمریکا برای الحاق تمامی شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به این رژیم است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر 2016 با صدور قطعنامه ای از اسرائیل خواست برنامه‌های شهرک ‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می دهد و آمریکا نیز از اسرائیل حمایت می کند.

از زمان پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سال 2016 و با چراغ سبز وی، احداث شهرک های صهیونیستی افزایش یافته است.

ساخت شهرک از سوی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی یک موضوع قدیمی در قضیه فلسطین محسوب می شود؛ بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 400 هزار نفر در شهرک های کرانه غربی رود اردن و 200 هزار نفر دیگر نیز در شهرک‌های موجود در قدس اشغالی زندگی می‌ کنند.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌ روزه در سال 1967 با کشورهای مصر، سوریه و اردن، مناطقی از جمله قدس شرقی و کرانه غربی رود اردن را به تصرف خود درآورد و بلافاصله ساخت شهرک‌ در این مناطق را آغاز کرد.

139/116

بیشتر بخوانید:

نگرانی سازمان ملل از گسترش شهرک سازی صهیونیست‌ها