تهران- ایران پرس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ایران جزء 25 کشور برتر جهان در حوزه ساخت ماهواره و 10 کشور برتر در حوزه پرتاب ماهواره است. 

«عیسی زارع پور» امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیأت دولت در پاسخ به خبرنگار ایران پرس درباره "جایگاه ایران در صنعت فضایی با توجه به اختیار داشتن ماهواره های قادر به تصویربرداری رنگی از کره زمین با دقت خیلی بالا برای اولین بار در تاریخ کشور" گفت: ما جزء 25 کشوری هستیم که می توانیم ماهواره بسازیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر توانایی ایران در ساخت ماهواره های سنجشی با دقت بالا افزود: چند روز پیش ماهواره «طلوع 3» را برای پرتاب تحویل گرفتیم و قراردادهایی را در دست داریم برای دقت های حدود یک متر که توسط متخصصین خودمان تا پایان دولت ساخته خواهد شد.

زارع پور در ادامه از رتبه دهم جهانی ایران در حوزه پرتاب ماهواره خبر داد و گفت: در حوزه پرتاب هم جزء 10 کشور برتر هستیم و فناوری پرتابگر ما هم در حال تثبیت شدن است که می توانیم ماهواره های سنجشی را در مدار زمین در لایه لئو یعنی 500 تا 600 کیلومتری زمین قرار بدهیم و این جزء افتخارات کشور است.

وی افزود: ما در فناوری جابجایی ماهواره نیز در لایه های مختلف جزء 7 - 6 کشور (برتر) هستیم و صنعت فضایی روز به روز مسیر رشد و ارتقای خودش را طی می کند.

117