تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا گفت: شهرک سازی های اسرائیل نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و تخریب منازل فلسطینیان درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

درحالیکه طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تور ونسلند روز سه شنبه در گزارشی به شورای امنیت با موضوع فلسطین از دولت اسرائیل خواست که به تخریب اموال متعلق به فلسطینیان پایان دهد و در راستای تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر بین‌المللی, از جابجایی و اخراج فلسطینی‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه تشدید خشونت ها از سوی شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

همچنین فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه در پی تهدیدات بن گویر وزیر امنیت رژیم صیهونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار خوددای اعضای کابینه رژیم صیهونیستی از بیان چنین لفاظی هایی شد.

صهیونیست‌ها طی روزهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله و با فلسطینیان درگیر شدند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند.125