فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه همواره‌ آماده مقابله با تهدیدات هستیم، گفت: رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، نشان دهنده بخشی از توانمندی‌ها، توسعه و ارتقای اقتدار دفاعی و رزمی کشور است.

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با اجرای عملیات‌های پدافند ساحلی و آفندی روز جمعه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش  دو روزه یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نهاجا حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش  در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش گفت: در این رزمایش هوانیروز با آماده‌ سازی و آرایش بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد، مأموریت‌های متعدد پروازی اعم از رزمی و پشتیبانی رزمی را در روز و شب با هلی‌برن دقیق نیروها در نقاط مختلف با موفقیت انجام داد که بیانگر جهش و ارتقای توانمندی این ناوگان در سطح غرب آسیا است.

سرلشکر موسوی افزود: ابتکارات و اقدامات یگان‌های مختلف هوانیروز، متحرک هجومی و واکنش‌سریع، زرهی، توپخانه و موشکی، پهپاد، مهندسی، جنگ‌الکترونیک و ارائه گوشه‌هایی ازتوان ناوگان بزرگ ترابری این نیرو برای جابجایی سریع تیپ‌ها با تمام کارکنان، ادوات و تجهیزات از نقاط دوردست به منطقه رزمایش با پشتیبانی هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش شایان تحسین است.

امیر سرتیپ «کریم چشک» سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش نیز با بیان اینکه عملیات آفندی با بهره‌ گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن اجرا شد، گفت: اهداف پیش‌بینی شده در این رزمایش با موشک‌های فجر و فتح منهدم شدند.

117

بیشتر بخوانید:

دقت و نطقه‌زنی پهپاد انهدامی «آرش» در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ ارتش

آغاز رزمایش دو روزه رزمایش اقتدار 1402 ارتش با پرواز بیش از 200 بالگرد نیروی زمینی

فردا؛ آغاز رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران