امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بار دیگر اتهامات بی اساس واشنگتن علیه تهران را رد کرد و گفت: ایران هرگز در هیچ حمله ای علیه نیروهای آمریکایی دست نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه در نشست شورای امنیت در مورد وضعیت غرب آسیا؛ سوریه گفت: به نظر می رسد این اتهامات بی اساس بخشی از تلاش عمدی ایالات متحده برای منحرف کردن توجه از نقض جدی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد در جمهوری عربی سوریه باشد.

وی با بیان اینکه ایران همواره به تعهدات خود برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه پایبند بوده است، تصریح کرد: ایالات متحده باید اقدامات غیرقانونی خود در سوریه را متوقف کند.

ایروانی گفت: حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و ادامه اشغال آن، منبع اصلی ناامنی در این کشور است و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی در داخل سوریه و منطقه وسیع‌تر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده ادعا می کند که در سوریه با تروریسم مبارزه می کند، در واقع اقدامات غیرقانونی آن در سوریه مصونیت و سپر حفاظتی برای سازمان های تروریستی برای پیشبرد برنامه های سیاسی ایالات متحده و رژیم اسرائیل در منطقه ایجاد می کند.

ایروانی با اشاره به اینکه بحران انسانی در سوریه همچنان وخیم است، افزود: علیرغم تلاش‌های سازمان ملل و شرکای بشردوستانه آن برای ارائه کمک‌های ضروری به نیازمندان، تأثیر مستمر تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی به‌ویژه تحریم‌های غیرقانونی توسط ایالات متحده، بار عظیمی را بر دوش مردم سوریه از جمله زنان و کودکان وارد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فقدان پاسخ قاطع شورای امنیت، موجب وقاحت رژیم اسرائیل برای ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه شده است، تاکید کرد: رژیم اسرائیل علاوه بر جنایات خود علیه مردم غزه، به اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه خود در داخل خاک سوریه ادامه می دهد و عمداً غیرنظامیان و زیرساخت های حیاتی را هدف قرار می دهد.

ایروانی تصریح کرد: ایران اقدامات شنیع تروریستی رژیم اسرائیل، به ویژه حملات هوایی اخیر به فرودگاه غیرنظامی دمشق در ۲۶ نوامبر را که خسارات شدیدی به تاسیسات ضروری فرودگاه وارد کرد و اختلال قابل توجهی در عملکرد آن ایجاد کرد، به شدت محکوم می کند.125