پاتروشف در دیدار با احمدیان در مسکو:

مسکو- ایران‌پرس: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران و دبیر شورای امنیت ملی روسیه، درباره موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در دیدار دوجانبه با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مسکو، درباره موضوع‌های مختلف دوجانبه ازجمله، امنیتی، دفاعی و تحولات منطقه غرب آسیا و تداوم جنایت‌های رژیم اسرائیل در باریکه‌غزه گفت‌وگو کرد.

«نیکلای پاتروشف» در این نشست، حمله تروریستی کرمان را محکوم کرد و شهادت شماری از شهروندان را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

دبیرشورای امنیت ملی روسیه همچنین با اشاره به‌نهایی شدن سند همکاری‌های جامع ایران و روسیه اظهار کرد: این سند جامع، مسیر همکاری‌های راهبردی دو کشور را ترسیم خواهد کرد و روابط ایران و روسیه را به سطحی جدید ارتقاء می‌دهد.

«علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران نیز با قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهوری و دیگر مقام‌های روسیه با ملت و دولت ایران درپی حمله تروریستی کرمان گفت: مبارزه با تروریسم باید با قاطعیت ادامه یابد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، موضع روسیه درقبال باریکه‌غزه را سازنده دانست و افزود: جنایت‌های ضدبشری رژیم غاصب اسرائیل ضد مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه باریکه‌غزه باید متوقف شود.

«علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران سه‌شنبه‌شب وارد مسکو شد. احمدیان در بدو ورود به مسکو در پاسخ به سوال خبرگزاری ایران‌پرس درباره اهمیت سفر به‌مسکو و محورهای رایزنی با مقام‌های روسیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در آستانه یک مشارکت و امضای توافقنامه جامع راهبردی هستند.

117