نیروهای ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان بر منطقه «الحجر الاسود» در جنوب «دمشق» مسلط شدند.

به گزارش ایران پرس، منابع میدانی اعلام کردند، ارتش سوریه امروز (دوشنبه) منطقه «الحجر الاسود»  پایگاه اصلی داعش را در ریف دمشق پس از بیرون راندن  تروریست ها از این منطقه به طورکامل آزاد کرد.

منابع میدانی افزودند، آتش بس موقت از شب گذشته (یکشنبه شب) نیز به دلیل رعایت مسائل بشردوستانه در منطقه «حجرالاسود» برقرار شده بود.

پیش از این هم ارتش و نیروهای مسلح سوریه  کنترل مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) را در اردوگاه فلسطینی نشین «یرموک» در جنوب دمشق در اختیار گرفتند. 

کشف تسلیحات اسرائیلی در جنوب دمشق

خبردیگر اینکه، ارتش سوریه حین پاکسازی شهرک های «یلدا»، «ببیلا» و «بیت سحم» در جنوب دمشق، تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی و نیز تعدادی تجهیزات پزشکی، دستگاه مخابراتی، نقشه و ماشین آلات را در این مناطق  کشف کرد.

تروریست ها همچنین پیش از خروج از این سه شهرک به همراه خانواده های خود، مقدار زیادی از تسلیحات، مهمات و مین های خود را تحویل ارتش سوریه دادند که برخی آنها ساخت رژیم صهیونیستی است.

یگان هایی از ارتش سوریه از حدود یک ماه پیش عملیات نظامی دقیقی را برای پایان دادن به حضور تروریست ها در جنوب دمشق آغاز کردند و اکنون بسیاری از مناطق حومه دمشق، پایتخت سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی از جمله داعش پاکسازی شده است.

133/110

بیشتر بخوانید:

تحولات میدانی سوریه:  آزادسازی گذرگاه مرزی سوریه با اردن / تلفات داعش در دیرالزور

آزادسازی بوکمال؛ پایان داعش در سوریه+ ویدئو

آزادسازی هفت روستای دیگر در «حلب» سوریه