رئیس دادگستری استان فارس، از صدور حکم اعدام برای متهم اصلی پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

با گذشت ۴۰ روز از حادثه حمله اخیر به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع)،  و پس از برگزاری سه جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز متهمان این پرونده به اعدام و حبس محکوم شدند. 

دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)،  13  آگوست 2023  به وقوع پیوست که در این حمله یک نفر از خادمان و یک نفر از نیروهای امنیت حرم مطهر به شهادت رسیدند و هفت نفر نیز مجروح شدند. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حجت الاسلام کاظم موسوی، رئیس دادگستری استان فارس امروز (پنجشنبه) گفت: متهم ردیف اول پرونده حمله به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع)، رحمت الله نوروزاف معروف به مصطفی اسلم یار، اهل کشور تاجیکستان   اقدام به حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ (ع) کرده بود.

رئیس دادگستری استان فارس افزود: نوروزاف با اتهامات محاربه، بغی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مواجه بود که پس از طی مراحل تحقیقات، صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز و برگزاری ۲۰ ساعت جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ۲ بار اعدام محکوم شد.

وی بیان کرد: باتوجه به اقرارهای صریح متهم به عضویت و همکاری با گروه داعش و استفاده از سلاح گرم به قصد ایجاد رعب و وحشت، وی بر اساس مواد مطروحه در قانون مجازات اسلامی به مجازات محاربه و بغی محکوم شد.

حجت الاسلام کاظم موسوی با بیان اینکه متهمین ردیف‌های دوم و سوم نیز از اتهام معاونت در محاربه و افساد فی الارض در  دادگاه تبرئه شدند، گفت: متهمین ردیف‌های دوم و سوم به حبس محکوم شدند.

116