تاجیکستان و قطر از گروه اول جام ملت‌های آسیا به دور حذفی صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تیم ملی تاجیکستان در یک بازی فراموش نشدنی با نتیجه دو بر یک لبنان را شکست داد و در اولین حضور به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا صعود کرد. 

نیمه اول این مسابقه با احتیاط دو تیم همراه بود اما تاجیکستان برتری نسبی نسبت به لبنان داشت، یک گل آفساید و لرزاندن تیرک دروازه مهم‌ترین اتفاقی بود که توسط تاجیکستانی‌ها رقم خورد.

اما برخلاف نیمه نخست، باصل جرادی هافبک تیم ملی لبنان در اوایل نیمه دوم با سوپرگل زیبایی که به ثمر رساند روند بازی را هیجان‌انگیزتر کرد و امید را به اردوی لبنانی‌ها آورد.

در ادامه این دیدار تاجیکستان یک گل به ثمر رساند اما این گل هم در شرایطی که بازیکن تاجیک میلیمتری در آفساید قرار داشت توسط کمک داوری ویدیویی مردود شد.

پرویزجان عمربایف لژیونر فوتبال تاجیکستان در دقیقه 81 امیدهای تاجیکستان را زنده کرد و بازی را به تساوی کشید.

در وقت‌های اضافه این مسابقه نورالدین بازیکن تیم تاجیکستان گل دوم این تیم را به ثمر رساند تا تاجیک ها با 4 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار بگیرند و به مرحله حذفی جام صعود کنند.

دیگر دیدار این گروه نیز میان قطر و چین برگزار شد که قطر میزبان موفق شد با یک گل چین را شکست دهد و با 9 امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله حذفی صعود کرد. قطر در نیمه اول این دیدار با تیم دوم خود وارد زمین شد، اما در نیمه دوم از برخی از بازیکنان اصلی استفاده کرد.

چین مسابقات را بدون گل زده به پایان رساند.

چین و لبنان هم حذف شدند.

/ 114

بیشتر بخوانید:

تساوی تیم ملی فوتبال عمان مقابل تایلند در شب قضاوت بی‌دردسر داوران ایرانی

صعود ایران به مرحله یک‌هشتم جام ملت‌های آسیا / ایران 1 هنگ کنگ 0