دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی گفت: یکی از کارهایی که باید به صورت متمرکز تئوری سازی شود مسئله وحدت در جهان اسلام است.

به گزارش ایران پرس، آیت‌الله «محسن اراکی» روز چهارشنبه در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد اسلامی، ضرورت ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: برگزاری نشست های مختلف در جهت وحدت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، حوزه های علمی در سایر کشورهای اسلامی نیازی ضروری است، اگر به این موضوع توجه شود به اهمیت دیپلماسی اتحاد پی می بریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی گفت: باید اهداف مشترک را با روش واحد انجام داد و با همه کشورها اهدافی مشترک تعریف کرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه بخشی از دیپلماسی وحدت و تقریب را می توان با کشورهای مختلف، جدا از مسئله دین و مذهب ارتباط برقرار کرد، افزود: این اهداف می تواند سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

وی وحدت و هویت سیاسی را امر بسیار مهم دانست و افزود: هویت اجتماعی یکی از مهمترین ارزش های مطرح در اسلام است، بر اساس قرآن و روایات تبعیت از فرماندهی سیاسی یکی از عوامل وحدت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی تصریح کرد: زمانی یک جامعه واحد می شود که شخصیت و سرنوشت واحدی داشته باشد و اراده واحد موجب می شود که یک شخصیت واحد و کلان شکل بگیرد و این مهم با پیروی از یک فرمانروای واحد شکل می گیرد که ما به آن ولایت فقیه می گوییم و این امر بر اساس یک نظریه توحیدی است. 113/118

بیشتربخوانید:

آیت الله اراکی: عزت مهم ترین ویژگی امت اسلام در برابر ملتهای دیگر است

آیت‌الله اراکی: رحلت «آیت‌الله شاهرودی» ضایعه‌ای بزرگی برای همه نهادهای انقلابی است

آیت‌الله اراکی: آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در برابر جبهه مقاومت شکست خورده‌اند