همزمان با اولین سالگرد عملیات بزرگ طوفان الاقصی، جمعی از معترضان مالزیایی علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از کوالالامپور، جمعی از معترضان علیه نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی با حضور در خیابان بوکیت بینتانگ، قلب گردشگری مالزی در کوالالامپور راهپیمایی کردند.

معترضان در این راهپیمایی دست‌نوشته هایی مبنی بر اینکه «جلوی رژیم نژاد پرست اسرائیل را بگیرید»، «چشم های دنیا  به غزه، لبنان، یمن و سوریه است»، «بمباران و نسل کشی را متوقف کنید» و «محصولات اسرائیلی را تحریم کنید» حمل می کردند.

راهپیمایان در پایان با قرائت قطعنامه ای از جوامع بین المللی خواستند هرچه زودتر جنایات رژیم اسرائیل را متوقف کنند تا جلوی خونریزی و کشتار بی گناهان گرفته شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر و شمار زخمی ها به ۹۶ هزار و ۹۱۰ نفر رسیده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

117