رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: پاسخ نظامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، به منزله حمایت مفید و مستقیمی از ملت فلسطین و مجاهدان نوار غزه بود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدعبدالملک الحوثی» با اشاره به پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: پاسخ ایران، که از داخل خاک این کشور با شمار زیادی موشک و پهپاد صورت گرفت قوی و سریع بود و این قاعده درگیری را تثبیت کرد که هرگونه تجاوزی، با پاسخ مواجه خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: متأسفانه برخی از رسانه های عربی، موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره پاسخ ایران را ترویج و تلاش می کنند آن را بی ارتباط با قضیه فلسطین جلوه بدهند و این در حالی است که ایران، در زمینه های مختلف به ملت فلسطین کمک کرده است.

سیدعبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروهای مسلح یمن در دو هفته گذشته با شلیک 36 موشک بالستیک و بالدار و پهپاد، 14 عملیات در حمایت از ملت مظلوم فلسطین انجام داده اند.

وی همچنین گفت: در دو هفته گذشته 8 کشتی مرتبط با ائتلاف متجاوز و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت که بدین ترتیب مجموع کشتی های هدف قرار گرفته به 98 مورد افزایش یافت و به زودی این عدد به یکصد کشتی خواهد رسید.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه آمریکایی ها و انگلیسی ها باید بدانند که تجاوزشان به کشورمان باعث توقف عملیات ما در حمایت از نوار غزه نخواهد شد، تصریح کرد: هیچ خطری کشتیرانی بین المللی را تهدید نمی کند و فقط کشتی های متعلق به ائتلاف متجاوز و رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین های اشغالی هدف قرار خواهند گرفت.

سیدعبدالملک الحوثی با انتقاد از انفعال موضع رسمی کشورهای عربی و مسلمانان درباره حمایت از مساله فلسطین گفت: برخی جریانات و شخصیت ها در یمن و سایر کشورها درباره مسائل انسانی و اخلاقی فعالیت می کنند، اما هیچ خبری از فعالیت آنها در راستای دفاع از فلسطین و غزه نیست.

وی با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون گفت: در هفت ماه تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه، دهها هزار غیر نظامی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده اند و این جنایات حتی در روز عید سعید فطر نیز متوقف نشده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به حمایت غرب از رژیم اشغالگر، این پشتیبانی را نامحدود دانست و تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهنده کینه ریشه داد و شدید این رژیم علیه امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

بدرالدین الحوثی: شمار شهدای غزه برای جهان مدعی تمدن، ننگ است