سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت: نتانیاهو و باند جنایتکار او باید به‌خاطر هولناک‌ترین جنایات دستگیر و محاکمه می‌شدند، نه اینکه به او اجازه داده شود در سازمان ملل ظاهر شود و به اعمال شرورانه خود افتخار کند. 

 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین افزود: جنگ‌طلبی رژیم اسرائیل به حمایت نظامی و پشتیبانی سیاسی ایالات متحده متکی است. سلاح‌های آمریکایی بخش عمده‌ای از تسلیحات و مهمات مورد استفاده رژیم اسرائیل در غزه را تشکیل می‌دهند و بنابراین ایالات متحده در هر جنبه‌ای از جنایات اسرائیل دخیل است. 

عراقچی گفت: جهان با خشم و انزجار نظاره‌گر بوده، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، آلمان و برخی دیگر تنها در حال دلجویی از جنایتکاران بوده‌اند. به هر حال، آیا واقعاً انتظار دارید که جامعه جهانی به صداقت ادعاهای حقوق بشری شما ایمان داشته باشد؟ 

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اعتبار شورای امنیت هر لحظه در حال کاهش است زیرا توسط حامیان اصلی رژیم اسرائیل از انجام وظیفه خود تحت منشور بازداشته شده است. شورای امنیت باید اکنون اقدام کند و نقشه بی‌رحمانه رژیم اسرائیل برای نابودی یک ملت کامل را که به مدت ۸ دهه تحت اشغال و سرکوب وحشیانه بوده‌اند، متوقف کند. 125