وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اوضاع بحرانی و امنیتی منطقه گفت: در حال حاضر رایزنی هایی برای برقراری آتس بس در نوار غزه و لبنان انجام شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سیدعباس عراقچی» در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین بحث روز در حال حاضر بحث آتش بس در لبنان و غزه است و ابتکاراتی هم که در این زمینه وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: توقف جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه نیازمند تلاش جمعی جامعه جهانی است.

عراقچی با ابراز تاسف تداوم  دشمنی ها و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری را بلد نیست و هر روز به جنایاتش در بیروت، جنوب لبنان و غزه ادامه می دهد.

وی همچنین هدف از سفر به دمشق را ادامه رایزنی ها نسبت به تحولات در منطقه اعلام کرد و افزود: در بیروت رایزنی های بسیار مهمی را با مقامات دولت لبنان و دیگر شخصیتها انجام دادم و برای رایزنی های بیشتر با دولت سوریه به دمشق آمدم.

عراقچی خاطرنشان کرد: در دیدار با مقامات سوری مروری بر روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی خواهیم داشت، اما به دلیل شرایط خاص منطقه بحث در خصوص تحولات منطقه و در سطح بین المللی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز پس از دیدار و رایزنی با مقامات لبنان، وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

117

بیشتر بخوانید:

سفیر ایران در بیروت: سفر عراقچی به لبنان شجاعانه بود

دیدار عراقچی با جمعی از شخصیت‌ها و نخبگان لبنانی

رئیس مجلس لبنان از حمایت‌های ایران از کشورش قدردانی کرد

عراقچی: ملت لبنان پیروز خواهد شد

عراقچی: از مقاومت لبنان در برابر اسرائیل حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه وارد بیروت شد