وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد ، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه نیازمند تلاش جمعی جامعه جهانی است. 

به گزارش ایران‌پرس، سید عباس عراقچی این مطلب را در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ایران‌پرس در فرودگاه دمشق افرود، مهمترین بحث روز، الان بحث آتش بس در لبنان و غزه  است ؛ ابتکاراتی هم که در این زمینه وجود دارد و رایزنی هایی صورت گرفته که امیداوریم به نتیجه برسد.

عراقچی تصریح کرد ، تلاشهای ما ادامه دارد و امیدواریم در این خصوص بتوانیم با دوستانمان در دمشق به یک تفاهم برای گام های بعدی برسیم. 

وی هدف از سفرش به دمشق را ادامه رایزنی ها نسبت به تحولات در منطقه اعلام کرد و گفت، در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی را با مقامات دولت لبنان و دیگر شخصیت‌ها انجام دادم و برای رایزنی‌های بیشتر با دولت سوریه به دمشق آمدم. 

همچنین وزیر امور خارجه ایران از اینکه رژیم صهیونیستی به دشمنی‌ها و جنایات خود همچنان ادامه می دهد ، ابراز تاسف کرد و افزود، همانطوری که ما از اول معتقد بودیم، این رژیم جز زبان زور زبان دیگری بلد نیست و هر روز به جنایاتش در بیروت، جنوب لبنان و غزه ادامه می دهد.  

برپایه این گزارش ، عراقچی خاطرنشان کرد ، در دیدار با مقامات سوری مروری بر روابط و همکاریهای دوجانبه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی خواهیم داشت ، اما به دلیل شرایط خاص منطقه بحث در خصوص تحولات منطقه و در سطح بین المللی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

303