سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح و شهادت و زخمی شدن‌ها ده‌ها فلسطینی در این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در بیانیه این سازمان که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) منتشر شد، آمده است: حملات هوایی هولناک به غیرنظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

این بیانیه می افزاید: این حملات کور که باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان می‌شود، جنایت جنگی است که بایستی درباره آن تحقیق شود.

مجمع جهانی بیداری اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای حملات و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در اردوگاه رفح محکوم و این جنایات را حاکی از استیصال و عجز رژیم غاصب صهیونیستی در مقابل ملت بزرگ فلسطین و اراده آهنین، شگفت‌انگیز و ستودنی مردم غزه دانست.

در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی آمده است: در بحبوحه جنگ غزه که تاکنون با شکست سنگین رژیم جنایتکار صهیونیستی همراه شده است، این رژیم تروریست یکبار دیگر با عبور از خطوط قرمز انسانی که در جنگ‌ها نیز باید محترم شمرده شود، محل اسکان آورگان فلسطینی در رفح را با جنگنده‌های خود هدف قرار داد که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۵ فلسطینی شده است که اغلب از زنان و کودکان بودند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه افزود: این جنایت بزرگ که در ادامه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه انجام شد، هرگز نشانه قدرت نیست، بلکه حاکی از استیصال و عجز رژیم غاصب در مقابل ملت بزرگ فلسطین و اراده آهنین، شگفت‌انگیز و ستودنی مردم غزه است که مقاومت و شهادت را بر همزیستی با صهیونیست‌های جنایتکار ترجیح داده و هرگز زیر بار زورگویی و سازش نرفته‌اند.125