دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تهران-ایران پرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگ را عامل تاثیر گذار در پیوند همکاریهای ایران و هند خواند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در دیدار «رودرا گاوراو شرست» سفیر ‌هند در تهران با اشاره به هجمه‌های فرهنگ غرب ضد کشورهای با تمدنهای کهن تصریح کرد: جوانان کشورهای مستقل از جمله ایران و هند با هجمه فرهنگی مواجه هستند که می‌خواهد آن‌ها را گرفتار بی‌هویتی کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: وقتی جوان از میراث فرهنگی و از سابقه تمدنی خود شناختی نداشته باشد در نهایت به شخصیتی بی‌هویت تبدیل می‌شود و جوانان بسیاری از کشورهای دنیا با این خطر مواجه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در این حال تاکید کرد، با تعامل و همکاری می‌توان بحران‌های فرهنگی و اجتماعی را که خانواده‌ها امروز با آن‌ها مواجه هستند، برطرف کرد.

سفیر هند در ایران هم با بیان اینکه محورها و موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایران به آن می‌پردازد، بسیار مهم هستند و با تقویت روابط می‌توان از این ظرفیت‌ها در گسترش روابط دوکشور استفاده بهینه کرد، گفت: زمینه های استمرار همکاری و گفت‌وگوهای مداوم ایران و هند وجود دارد تا دوکشور تجربیات فرهنگی خود را به اشتراک بگذارند.

116

بیشتر بخوانید:

تاکید امیرعبداللهیان برگسترش همکاری‌ های ایران و هند

بیانیه مشترک نهادهای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان 

 ایران و هند می‌توانند در نظم جدید جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند