ده‌ها کشور تحت فشارهای رژیم صهیونیستی حاضر به مشارکت در نشست سازمان ملل به مناسبت سالروز نکبت نشدند.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای نخستین بار از سال 1948 با برگزاری کنفرانس، پاکسازی قومی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی یا همان روز نکبت را به رسمیت شناخت.

در این مراسم "رزماری دی کارلو" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی بر لزوم حمایت از حق مسلم مردم فلسطین و پایان اشغالگری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا،  شبکه 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی به تلاش های «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم برای ضعیف جلوه دادن سالروز نکبت در سازمان ملل پرداخت.

پیش از این نیز موریا والبرگ خبرنگار شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: وزارت خارجه (رژیم) اسرائیل و گلعاد آردان سفیر آن در سازمان ملل در تلاش برای جلوگیری از حضور سفرا و مقامات در این مراسم هستند.

والبرگ افزود: آردان از سفرای ارشد کشورهای مختلف خواسته است تا این مراسم را تحریم کنند و پیامی شخصی برای آنها در این باره ارسال کرده است.

75 سال پیش در 15 مه 1948 گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست، جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین انجام دادند و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت (یوم النکبه) معروف شد.

در آن زمان اشغالگران صهیونیست مرتکب بیش از 70 جنایت وحشیانه در حق ملت فلسطین شدند و در آن بیش از 531 شهر و روستا ویران شد و 774 روستای دیگر به تصرف اشغالگران درآمد و بیش از 800 هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.125