نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، گفت: پیش‌نویسی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به حج عمره مفرده در صورت پذیرش شرایط ایران، تحویل مسوولان حج عربستان شد.

به گزارش پارس‌تودی؛ «علی قاضی‌عسکر» روز جمعه پس از بازگشت از عربستان به ایران درجمع خبرنگاران، افزود: در صورت پذیرش شرایط ایران از سوی مسوولان عربستان به خصوص حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی همانند حج واجب و پس از مشورت با برخی مسوولان، امیدوارم بتوانیم این مهم را نیز به انجام برسانیم.

سرپرست حجاج ایرانی درخصوص نحوه برگزاری حج امسال نیز گفت: با توجه به فراگیری آموزش‌های لازم به همه زائران ایرانی قبل از اعزام به حج و دقت و مراقبت‌های آنان در ایام حج مبنی بر رعایت آموزه‌ها و قوانین، امسال حجی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

«علی قاضی‌عسکر» اظهار کرد: حضور چشمگیر زائران در نمازهای جماعت و آیین‌های انس با قرآن و جلسات معنوی نیز جزو بهترین‌های حجاج ایرانی بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شهدای ایران در دو حادثه مسجدالحرام و منا هم گفت: در این خصوص نشستی با فرزند پادشاه عربستان که هم اکنون امیر شهر مدینه است، داشتم که در این جلسه وی قول همکاری بیشتر داد.

هزاران زائر از جمله 464 زائر ایرانی در روز عید قربان سال 1394 و در حال انجام مناسک حج در سرزمین منا به دلیل سوء تدبیر مسوولان آل سعود جان خود را از دست دادند.

117/120

بیشتر بخوانید:

ارزیابی مثبت سرپرست حجاج ایرانی از حج امسال + ویدئو

پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله‌الحرام؛ تاکید بر وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های امریکا/ تحلیل