تهران- ایران پرس: رئیس مجلس گفت: ظرفیت‌های مختلف اعضای بریکس قادر است با یکجانبه گرایی آمریکا مقابله کند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر دوشنبه به منظور شرکت در نهمین مجمع پارلمانی بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرد. قالیباف ضمن شرکت در مجمع پارلمانی بریکس با روسای مجلس چند کشور، جمعی از فعالان اقتصادی ایرانی مقیم آفریقای جنوبی و جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و تعدادی از نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد و امروز جمعه به تهران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمد باقر قالیباف پس از بازگشت از سفر آفریقای جنوبی و شرکت در مجمع مجالس کشورهای عضو بریکس در فرودگاه مهرآباد گفت بریکس ظرفیت خوبی در عرصه اقتصادی دارد و اعضای بریکس می توانند در بازار مشترک ارزی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری حضور یابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت هم اکنون اعضای بریکس ۵۰ طرح  اقتصادی در دست اقدام دارند که قدرت قوی اقتصادی محسوب می شود.

قالیباف همچنین گفت، در بحث ارتباطات مالی بین بانکی نیز مذاکراتی انجام شد.

رییس مجلس افزود اعضای بریکس در مقابل یک جانبه گرایی آمریکا در کنار هم قرار گرفته اند و حضور ایران در بریکس با ظرفیت های خوبی که دارد با استقبال اعضا روبرو شده است‌.

رئیس قوه مقننه گفت دنیا در گذر از نظم جهانی است و همه اعضای بریکس یک گفتمان واحد دارند و همگی هم قول هستند که باید با یکجانبه گرایی آمریکا مقابله کنند.

رییس مجلس افزود، امیدوارم مجلس و دولت از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم ها بهره ببرند و قطعا فشارهای تحریم از مسیر بریکس خنثی خواهد شد. / 114

بیشتر بخوانید:

قالیباف: ایرانیان خارج از کشور هم باید بتوانند در مجلس نماینده داشته باشند/ ایرانی خوب و بد نداریم

قالیباف: دیدار با رئیسان مجالس مصر و امارات، سازنده و افق گشا بود

قالیباف: ایران اراده محکمی برای استحکام روابط با کشورهای منطقه دارد

قالیباف: دلارزدایی توسط بریکس خدمتی بزرگ به رفاه ملت‌های در حال توسعه است

سخنرانی قالیباف در مجمع مجالس کشورهای عضو بریکس| پخش زنده از ایران پرس