به گزارش خبرگزاری ایران پرس ؛ محمد باقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی گفت که از ابتدا در یارانه ها هدفمند حرکت نکردیم اما باید بدانیم عدالت و حفظ انفال مهم است.

قالیباف در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که هم اکنون از شبکه یک سیما پخش می شود ، افزود : باید بدانیم که حق مردم ما زندگی خوب است نه حتی زندگی معمولی.

قالیباف در همین راستا گفت : رئیس جمهور آینده باید ضمانت کند که می تواند این کار را انجام دهد.

قالیباف گفت : کسی که کار می کند و به سن بازنشستگی می رسد چرا باید فقیر باشد؟ باید سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره یارانه ها هم گفت : من معتقدم یارانه باید به مصرف کننده داده شود نه تولید کننده اما نحوه تخصیص آن بسیار مهم است. باید به میزان تورم افزایش حقوق لحاظ شود یا بصورت نقدی یا ارائه کالاهای اساسی.

قالیباف در محور دوم مناظره با عنوان "ارتقای نظام سلامت" گفت : من موافقم كه تحريم كاغذ پاره نيست و به مردم ، اقتصاد و توليد آسيب مي زند.

قالیباف در همین رابطه افزود : من با مذاكره موافقم اما مذاكره نوعی روش مبارزه است . يقين كنيد با دشمن (آمريكا) مذاكره می كنيد. مجلس در اين راستا اقدام كرد و قانون مصوب كرد و اين قانون به نفع صنعت هسته ای شد.

قالیباف درباره برنامه اش برای لغو تحریم ها گفت : برای حل مشكل تحريم از هر گونه مذاكره دريغ ندارم.

22