رپیس مجلس شورای اسلامی در یادواره ملی شهید محمدحسن طوسی با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات دفاع مقدس می‌تواند به موفقیت کشور کمک کند، گفت دشمنان ما و در راس آن آمریکای جنایتکار همیشه این اشتباه را می‌کنند که از مبانی فرهنگ ایثار و شهادت تحلیل درستی ندارند.

یادواره ملی شهید محمدحسن طوسی، نابغه فاو، امروز پنجشنبه در سالن همایشهای برج میلاد با حضور خانواده های گرانقدر شهدا در حال برگزاری است. سردار شهید محمد حسن طوسی سال ۱۳۳۷ در روستای «طوسکلا» شهرستان نکا به دنیا آمد. یکی از مهمترین مسئولیت‌های این دلاور و مجاهد خستگی ناپذیر مازندرانی در دوران دفاع مقدس "فرمانده اطلاعات و عملیات لشگر ویژه ۲۵ کربلا" بوده که نقش بارز و حماسه آفرینی او در طی عملیات والفجر۸ و فتح فاو زبانزد بوده و در تاریخ ماندگار شده است به طوری که سرداران و پیشکسوتان جهاد و شهادت او را با عنوان مالک اشتر لشکر ویژه ۲۵ کربلا می‌شناسند. این فرمانده مجاهد و خط شکن پس از حماسه آفرینی‌های بزرگ و ماندگار در فروردین ماه سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش‌های خمپاره بعثی‌ها در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: با درایت و پختگی و همچنین با استفاده از تجربیات دفاع مقدس می توان در امور کشور موفق بود. دشمنان ما و در راس آن آمریکای جنایتکار همیشه این اشتباه را می‌کنند که از مبانی فرهنگ ایثار و شهادت تحلیل درستی ندارند.

محمد باقر قالیباف بیان کرد: همه ما مکلفیم از دوران دفاع مقدس پند بگیریم، و باید اطمینان قلبی داشته باشیم که خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد و فرهنگ نیز هست.

او اظهار داشت: مشکلات امروز ما غیر قابل حل نیست. اگر امروز در موضوعاتی ناموفقیم به این دلیل است که در تصمیم گیری ها اشتباه می کنیم و یا از فرهنگ ایثار و شهادت دور شده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قطعنامه که پذیرفته شد برخی از افراد جمهوری اسلامی را به شکست متهم کردند اما در ادامه مشخص شد کدام کشور پیروز واقعی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت شهیدان بی هیچ شرطی در میدان جنگ حضور پیدا کردند. یک نمونه آن همین خانواده شهید طوسی است. اعضای این خانواده همه با هم در میدان جنگ بودند. از این خانواده ها در کشور زیاد داریم. باید از آنان عبرت بگیریم.

 محسن رضایی نیز با حضور در این مراسم گفت: شهید طوسی آدم متواضعی بود و برای من اعتمادبخش بود زیرا آدم دقیقی بود.

او تاکید کرد: شهید طوسی آدم بسیار شجاعی بود، وی در آتش بمباران شیمیایی و خط مقدم و در دل دشمن شجاع و نترس بود شهید طوسی قبل از اقدام فکر می‌کرد.

در پایان این مراسم نیز با حضور فرزند شهید طوسی از پوستر این یادواره رونمایی به عمل آمد.

/114