رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند، گفت: با وجود شهادت فرماندهان بزرگی چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمد باقر قالیباف سه شنبه شب پس از بازگشت از ژنو، در تشریح دستاوردهای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس (IPU) افزود: در سفر به بیروت پیام حمایت ایران را به ملت شجاع غزه و لبنان ابلاغ کردم و هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می کند.

قالیباف ادامه داد: با وجود شهادت فرماندهان بزرگی چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از بازدید از مناطق آسیب‌دیده بیروت، عازم ژنو شدم و همه تلاشم این بود که پیام مظلومیت و اقتدار لبنان، جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانم. 

وی تصریح کرد: در نشست‌های جانبی که در نشست کشورهای اسلامی در روز اول برگزار شد، مطالب موثری گفته شد که تاثیرات رسانه‌ای جدی در سطح جهانی داشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشستی نیز با روسای مجالس آسیایی برگزار شد که گفت‌وشنود و موضع‌گیری‌های خوبی وجود داشت. 

قالیباف گفت: در نشست نهایی IPU که روسای همه مجالس حضور داشتند، گزارشی از بیروت داده و مواضع گفته شد. کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیراسلامی از قاره آفریقا و آمریکای جنوبی مواضع خوبی داشتند. 

وی افزود: این سفر، سفر خوبی بود و آثار خوبی در افکار عمومی در سطح جهانی و مجامع بین‌المللی در سطح پارلمان‌ها گذاشت.125