تهران- ایران پرس: رئیس مجلس گفت: امروز «ما می‌توانیم» در نیروی هوایی ارتش معنابخشی شد و عینیت پیدا کرد، قدرت پهپادی امروز ایران قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری با تجلیل از مجاهدت های نیروی هوایی ارتش در دروان دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروی هوایی قبل از انقلاب وابسته ترین نیرو به آمریکا بود و حق باز کردن قطعات در ایران وجود نداشت و مستشاران آنها را انجام می دادند. واقعیت این بود که همه فکر می کردند نیروی هوایی به همین دلیل ادامه نمی یابد اما این نیرو  زنده نگه داشته شد و امروز «ما می‌توانیم» در نیروی هوایی ارتش معنابخشی شد و عینیت پیدا کرد و قدرت پهپادی امروز قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلحی که با تکیه بر مردم و باورهای الهی حرکت کند، موفق خواهد بود، گفت: امروز امید جهان اسلام به نیروهای مسلح کشورمان است. از خدا بخواهیم ما میراث خوار شهدا و رزمندگان نشویم بلکه میراث دار آنها شده و راه آنها را ادامه دهیم. باید با همان روحیه شهدا پیش برویم.

قالیباف ادامه داد: در آغاز تهاجم دشمن در شهریور ۵۹ انسجام لازم وجود نداشت، سازمان رزم در سپاه برای این چنین جنگی وجود نداشت. در دوره بنی صدر مشکلات زیادی وجود داشت و دشمن به کشور حمله کرد و ما به چشم خود دیدیم که چگونه نیروی هوایی جانفشانی کرد و جلوی نفوذ دشمن را گرفت. بیشترین نقش را نیروی هوایی در ابتدای جنگ بر عهده داشت. اگر نیروی هوایی نبود چه بسا دشمن از پل کرخه عبور می‌کرد و ورودی خوزستان را بسته بود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمن این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرد. دشمن امکانات و تجهیزات و سلاح های  شوروی و غرب را همزمان در اختیار داشت اما صادرات نفت ما تعطیل نشد و این از افتخارات نیروی هوایی ما است.

قالیباف در پایان گفت: خدای عرصه دفاع و امنیت، خدای اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم هست و اگر امروز در این عرصه ها دچار اشکال هستیم، باید به خودمان برگشته و نگاه کنیم که در باورها و گفتمان خود دچار مشکل هستیم. ایمان به باورهای الهی و تکیه به مردم موجب موفقیت می شود. اگر در این مسیر حرکت کنیم می توانیم این مشکلات اقتصادی را حل کنیم و ثبات اقتصادی داشته باشیم.

112

بیشتر بخوانید:

تجاوز به ایران اسلامی پاسخ کوبنده و فراموش نشدنی به دنبال دارد