مفتی اعظم سوریه، از کمک های ایران در آزاد سازی شهر حلب از چنگال تروریست ها قدر دانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، شیخ بدر الدین حسون در سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران، با تقدیر از کمکهای کشورمان به سوریه در مقابله با جریانهای تکفیری، بیان داشت، ایران اسلامی با رهبری و ملت و دولت خود برای یاری حق و عدالت از براردران سوری خود حمایت کردند.

شیخ بدر الدین حسون با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت، پیروزی حلب را به رهبری و دولت و ملت ایران و سوریه تقدیم می کنیم.

حسون افزود، امروز در کنفرانس وحدت اسلامی از الازهر مصر ودیگر سازمانها و مراکز اسلامی در جهان اسلام دعوت می کنیم در صفی واحد در برابر دشمنان اسلام بایستند.

مفتی سوریه تصریح کرد، حلب آوردگاه ادیان و مذاهب مختلف بوده است و آنها با هم همواره همزیستی مسالمت آمیز داشته اند، اما این شهر در سالهای اخیر با حملات گروه های تکفیری به ویرانه ای تبدیل شده است.

شیخ حسون سوریه با اشاره به مسئولیت خطیرعلمای جهان اسلام گفت، کمک های ایران و لبنان ثابت کرد که آتشی که اینک در جهان اسلام به راه افتاده ناشی از عوامل مذهبی نیست بلکه جنگ استکبار و استعمار بر ضد مسلمانان است و علما باید در این راستا هوشیار باشند و به آگاه سازی بپردازند.

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح پنج شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه های تکفیری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.

کنفرانس امسال با حضور 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور برگزار می شود.