کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و مقاومت فلسطین قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، کمیته های مقاومت فلسطین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد، ملت و مقاومت فلسطین هرگز کسانی که در کنار آن ها ایستاده اند، بویژه جمهوری اسلامی ایران را که حتی یک لحظه از یاری ملت و مقاومت فلسطین کوتاهی نکرده اند، فراموش نخواهند کرد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است، امت اسلامی باید همه توان و امکانات خود را در روز جهانی قدس به میدان آورده و آن را به روز خشم جهانی و طوفان آزادگان برای مخالفت با ادامه قتل عام و نسل کشی مردم باریکه غزه تبدیل کنند.

در این بیانیه آمده است، روز جهانی قدس روز تجدید پیمان با قدس و مسجدالاقصی و باریکه غزه سربلند است که با خون زنان، کودکان و سالخوردگان و جوانان خود، هیمنه محور شرارت رژیم نسل کش صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیده اند.

کمیته های مقاومت فلسطین در ادامه تصریح کرد: در روز جهانی قدس به بازوی همه مبارزان و مجاهدان قهرمان در حزب الله لبنان، نیروهای مسلح و انصارالله یمن و مقاومت اسلامی عراق که در پشتیبانی از باریکه غزه و یاری قدس به وظیفه خود در شعله ور کردن همه جبهه ها و میدان ها عمل کردند، درود می فرستیم.

در همین حال، سید "عمار حکیم"، رئیس جریان حکمت ملی عراق، در ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن ابراز هم بستگی با مردم مظلوم فلسطین و گرامیداشت روز جهانی قدس، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی و گرامیداشت روز جهانی قدس و فراخوان امام خمینی (ره) درباره برگزاری راهپیمایی در حمایت از مسئله فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را یادآوری کرد.

سید "عمار حکیم" در ادامه در خصوص حمله تروریستی رژیم نسل کش صهیونیستی به بخش کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی نقض حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به جانبداری غرب از رژیم اشغالگر صهیونیستی افزود: این جانبداری باعث شده که جهان غرب با فروپاشی ارزش‌ها مواجه و آشکار شود که شعارهایی که تبلیغ می‌کرد، دروغی بیش نیست.

از آغاز حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون بیش از33 هزار فلسطینی شهید و حدود 76 هزار نفر دیگر مجروح شده اند.

115