وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری درباره "سیاسی کردن" بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین هجمه به "سازمان جهانی بهداشت" هشدار داد.

به گزارش ایران پرس، اظهارات «سرگئی لاوروف» پس از آن مطرح شده که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در سخنانی تند علیه سازمان جهانی بهداشت، این نهاد بین‌المللی را به طرفداری از چین متهم و از احتمال قطع کمک های مالی آمریکا به این سازمان صحبت کرد.

وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری ضمن دفاع از عملکرد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، آمار و ارقام نشان می‌دهد که این سازمان در مقابله با همه‌گیری کرونا در جهان اقدامات موثری انجام داده است.

دفاع این مقام روس از سازمان جهانی بهداشت در شرایطی صورت گرفته که به دنبال هجمه‌های اخیر مسئولان آمریکایی به این سازمان، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از تهدید شدن به مرگ خبر داد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل اتیوپیایی سازمان جهانی بهداشت پیشتر در نشست خبری در ژنو سوئیس مقر این سازمان گفته بود، طی دو یا سه ماه اخیر تهدید به مرگ شده و توهین‌های نژادپرستانه دریافت کرده است.

ویروس کرونا با نام رسمی «کووید- 19» اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر «ووهان» Wuhan در استان هوبئی شرق چین مشاهده شد.

هم اکنون تمام کشورهای جهان درگیر مقابله با این ویروس هستند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 1 میلیون و 900 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 435 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 116 هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

139/116

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان جهانی بهداشت به اتهام "چین محوری" ترامپ

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به جانب‌داری از چین متهم کرد