وزیر خارجه روسیه جمعه شب در واکنش به خبر هلاکت "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه ترویستی داعش گفت: "البغدادی" ساخته دست خود آمریکایی‌ها بود.

به گزارش ایران پرس، "سرگئی لاوروف" با بیان اینکه نظامیان روسی درحال بررسی حقایق ماجرای هلاکت البغدادی هستند خاطرنشان کرد، نمی توان بسیاری از مطالبی را که ایالات متحده مطرح کرده است تأیید کرد.

"لاوروف" افزود، اگر خبر هلاکت البغدادی صحیح باشد در واقع  آمریکا ساخته دست خود را از میان برده است.

"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهور آمریکا یکشنبه گذشته در یک نشست خبری مدعی شد، واشنگتن سرکرده گروه تروریستی داعش را در شمال غرب سوریه کشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در واکنش به این خبر با بیان اینکه داعش، ابوبکر بغدادی و آنهایی که در صدر گروه های تروریستی در منطقه قرار دارند به اعتراف خود آمریکایی‌ها توسط واشنگتن به وجود آمده‌اند، گفت: این گروه‌ها و افراد برای آمریکایی‌ها تاریخ مصرف دارند و هرگاه تاریخ مصرف آن‌ها به پایان برسد از بین خواهند رفت.

"سید عباس موسوی" با تاکید بر اینکه داعش را جوانان مقاومت، ملت ها و دولت های سوریه و عراق و مردم متدین منطقه با پشتیبانی لجستیکی جمهوری اسلامی ایران از بین بردند افزود، هر چند داعش از سوی نیروهای منطقه شکست خورده است، اما بقایای آنها توسط خودِ آمریکایی ها سازماندهی می شوند تا در منطقه جنایت کنند.

بحران در سوریه از سال 2011  و در عراق از سال 2014 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش های  سوریه و عراق اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و حمایت های روسیه توانستند پرونده گروه تروریستی داعش را در این دو کشور ببندند.

117

بیشتر بخوانید:

کرملین مرگ البغدادی را تایید نکرد