نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، دست کم دو میلیون بریتانیایی در تظاهرات اعتراض به سفر «دونالد ترامپ» ،رئیس جمهوری آمریکا به لندن شرکت می کنند.

به گزارش ایران پرس، در نظرسنجی موسسه «آی سی ام» که به سفارش روزنامه گاردین چاپ لندن انجام شده است، دست کم دو میلیون نفر از پرسش شوندگان اعلام کرده اند، حتما در تظاهرات اعتراضی علیه سفر ترامپ به لندن حضور خواهند یافت. 

طبق این نظرسنجی، فقط 7 درصد شرکت کنندگان گفته اند درباره حضور در این تظاهرات، بررسی و تامل خواهند کرد.

«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا اواخر ژانویه، یک هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ به واشنگتن سفر و به طور رسمی از وی برای سفر به لندن دعوت کرد.

در حالی که قرار بود سفر ترامپ در ماه ژوئن صورت گیرد، اما به دنبال به راه افتادن موج مخالفت‌ها علیه وی از جمله توسط نمایندگان مجلس عوام بریتانیا، این سفر به ماه اکتبر موکول شد.

منابع دولتی بریتانیا متعاقبا اعلام کردند که سفر ترامپ به لندن بار دیگر به تعویق افتاده و به سال آینده میلادی (2018) موکول شده است.

در جریان آخرین تظاهرات گسترده مردم لندن علیه سفر ترامپ به کشورشان، فعالان مدنی طی سخنانی به دولت «می» هشدار دادند، در صورت حضور ترامپ در این شهر، با حضور گسترده، تمام خیابان های لندن را مسدود خواهند کرد.

بیش از یک میلیون و 858 هزار بریتانیایی نیز با امضای توماری، خواستار لغو سفر ترامپ به این کشور شده اند. 116/114

بیشتر بخوانید:

مکالمات افشا شده ترامپ، نشانه‌ای از خودشیفتگی ترامپ

آمریکا علیه ترامپ/ شدت گرفتن اقدامات قانونی علیه فرمان مهاجرتی ترامپ

انتقاد ترامپ فرانسه از ترامپ!