نخست وزیر مالزی در یک نشست خبری در ساختمان سازمان ملل با بیان اینکه از سفر اسرائیلی‌ها به کشورمان استقبال نمی‌کنیم، گفت: کوالالامپور اسرائیلی‌ها را افرادی جنایتکار می‌داند.

به گزارش ایران پرس؛ نخست وزیر مالزی در پاسخ به سئوالی درباره اجازه ندادن دولت مالزی به مشارکت ورزشکار رژيم صهيونيستي در رقابت های بین المللی شنا در این کشور، خطاب به خبرنگاری که این سئوال را مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: این فرد از جایی آمده بود که به قوانین بین المللی احترام نمی گذارند و به اشغالگری و شهرک سازی در فلسطین ادامه می‌دهند.

«ماهاتیر محمد» افزود: اسرائیلی ها به کشتی های ما که حامل کمک های انسانی برای اهالی غزه بودند؛ در آب های بین المللی یورش برده و سرنشینان آنها را بازداشت و به بنادر اسرائیل منتقل کردند.

وی تصریح کرد: اسرائیل اقدامات بسیاری علیه قوانین بین المللی و نیز ضد اخلاق و حقوق بشر صورت می دهد. ما نمی توانیم هیچ اقدامی علیه اسرائیل انجام دهیم اما در عین حال نمی خواهیم هیچ روابطی با این رژیم داشته باشیم.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد؛ اسرائیلی ها اگر می خواهند در زمینه ورزشی رقابت کنند، می توانند به دیگر کشورها بروند. 

حدود ۶۰ درصد از جمعیت ۳۲ میلیونی مالزی مسلمانان مالایی هستند که بسیاری از آنها در موارد زیادی در گذشته برای حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های این کشور راهپیمایی کرده‌اند.

قرار است مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک جهان 2019 با حضور ورزشکاران 70 کشور ۲۹ جولای تا چهارم آگوست آینده در ایالت «ساراواک» در شرق مالزی برگزار شود.114/118

بیشتر بخوانید:

ماهاتیر محمد: ورزشکاران اسرائیلی حق ورود به مالزی را ندارند

ماهاتیر محمد: قدس متعلق به اسرائیل نیست