نخست وزیر مالزی روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بااشاره به آشوب های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان، خواستار اصلاحات اساسی در این سازمان شد.

به گزارش ایران پرس؛ «ماهاتیر محمد»، نخست وزیر مالزی از اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی ها، کشتار مسلمانان روهینگیا، سدهای تجاری علیه کشورهای فقیر، بی عدالتی و بی مسئولیتی قدرتهای جهانی انتقاد کرد و گفت: اکنون جهان در یک آشوب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

«ماهاتیر محمد»، با بیان اینکه هیچ کس به نقض قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی از سوی اسرائیل توجه ندارد، افزود: برخی کشورها به رژیم اسرائیل با شناسایی عمدی بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم پاداش دادند.

وی خطاب به رهبران جهان حاضر درسازمان ملل گفت: اجازه دهید فلسطینی‌ها به سرزمین خود بازگردند. 

نخست وزیر مالزی همچنین با انتقاد از وضعیت سرکوب مسلمانان روهینگیا، گفت: مسلمانان در ایالت راخین قتل عام می شوند.

از 25 اوت 2017 درحملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی دراستان راخین درغرب میانمار، بیش از شش هزارمسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و حدود یک میلیون  نفر به بنگلادش آواره شده اند.

سازمان ملل پیشتر در گزارشی با محکوم کردن عملیات سرکوب و کشتار هدفمند مسلمانان روهینگیایی در راخین، اقدامات ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی را پاکسازی و تبعیض نژادی دانست و آنها را بدترین نظامیان جهان معرفی کرد.

صندوق کودکان ملل متحد هم اعلام کرد، بیش از 530 تا ششصد هزار مسلمان روهینگیایی هنوز در استان راخین در غرب میانمار هستند، که 360 هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.138/112

بیشتربخوانید:

توقف همکاری‌های نظامی مالزی با عربستان/ تحلیل

به‌سبب کشتار مسلمانان؛ فرماندهان ارتش میانمار محاکمه شوند/ تحلیل

سازمان ملل: فرماندهان ارتش میانمار باید محاکمه شوند