بوشهر-ایران پرس: علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان بوشهر گفت: استفاده از آب های غیر متعارف از برنامه‌های مهم دولت و وزارت نیروست که استفاده از آب دریا از سیاست های ما به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در آئین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان بوشهر با بیان اینکه دو موضوع در دستور کار دولت است اظهار کرد: توسعه زیر ساخت در صنعت آب کشور اعم خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی و شبکه های توزیع و موضوع دوم متنوع سازی منابع آبی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: تا پیش از این سیاست دولت مدیریت آبهای سطحی و زیر زمینی بود. استفاده از آب های غیر متعارف از برنامه‌های مهم دولت و وزارت نیروست که استفاده از آب دریا از سیاست های ما به شمار می رود.

محرابیان اظهار کرد: عمدتا 70 درصد جمعیت جهان در جوار ساحل زندگی می کنند و باید سعی کرد از این منابع به خوبی بهره‌برداری کرد. متاسفانه به دلیل برنامه ریزی ضعیف نتوانسته ایم به خوبی از آب دریا استفاده کنیم.

۱۵ طرح بزرگ آب و برق استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

در ادامه، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر اظهار داشت: تأمین آب شرب یکی از مهمترین برنامه‌ها در استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی چه در زمینه سدسازی و آب‌شیرین‌کن و چه در زمینه نوسازی و توسعه خطوط آبرسانی در استان انجام شده است.

استاندار بوشهر تأمین آب شرب از طریق دریا را یکی از مهمترین راهکارها عنوان کرد و ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری از دو پروژه مهم آب شیرین‌کن در این استان هستیم.

وی ایجاد خط آبرسانی سیراف - جم را یکی دیگر از طرح‌های مهم در این استان عنوان کرد و افزود: این پروژه از مطالبات مهم مردم شهرستان جم بود که امروز فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی‌زاده تاکید کرد: امروز به دست رئیس جمهور شاهد بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر هستیم.

با حضور رئیس جمهور، از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

116