تهران- ایران پرس: کانال آذری شبکه سحر برون مرزی با برنامه «سلام کربلا» به پيشواز ماه محرم می‌رود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ایران پرس به نقل از روابط عمومي شبکه سحر، کانال آذری سحر امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برای مخاطبان آذری در سراسر جهان ویژه برنامه «سلام کربلا» را تدارک دیده است.

برنامه سلام کربلا در دو محور شور و شعور حسینی با وزن دهی بیشتر به تبیین قیام عاشورا تلاش خواهد دارد بدعت‌های زمانه را برای مخاطب رمزگشایی کند.

برنامه سلام کربلا به مدت 50 دقیقه از آیتم‌های مختلفی از جمله مداحی‌های نوستالژیک، مداحی‌های نوین باکویی، گزارش‌های مردمی از دسته های عزاداری‌ در جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، روسیه، کرکوک و مناطق آذری نشین ایران با رنگ و گرافیک محرمی تشکیل شده است.

ارتباط با کربلای معلی و سلام زنده به کربلا در فواصل برنامه، جان و دل مخاطبان ترک زبان سراسر دنیا را با حال و هوای بین الحرمین همراه می کند.

پخش این برنامه در 13 قسمت به تهیه کنندگی مهدی حسین زاده و در 50 دقیقه میهمان مخاطبان خواهد بود، از فردا سه شنبه آغاز می شود. 

پخش سریال محرمی «فرات» و «یلدا» از کانال آذری

شبکه سحر آذری علاوه بر این ویزه برنامه، مستندهای مختلف تولیدی و زبان‌گردانی شده مثل شهدای قره‌باغ، نقش عشق و صادق الوعد را پخش می کند و در فواصل کنداکتور از میان برنامه ها و مداحی‌ها و دل گویه ها بهره می برد.

دو سریال محرمی «فرات» و «یلدا» که با بهترین صداپیشه های جمهوری آذربایجان دوبله شده نیز در دو نوبت شبانگاهی و عصرگاهی به مخاطبان تقدیم می کند.

برنامه اجتماعی «سلام حیات» هم که یک برنامه اجتماعی است؛ با رویکرد هنری و فرهنگی به مضامین عاشورایی خواهد پرداخت.  

بیشتر بخوانید:

جشن بندگی در عید سعید فطر در شبکه سحر برون مرزی

رونمایی از مجموعه تلویزیونی «مینا» تولید شبکه جهانی سحر