سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، اظهارات غیر مستند وزیر دادگستری و بیانیه دفتر ریاست جمهوری آرژانتین مبنی بر متهم سازی و نیز ادعای دخالت اتباع ایران در انفجار ساختمان "آمیا" را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در بمب‌گذاری سال 1994 ساختمان فرهنگی متعلق به یهودیان در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، بیش از 85 نفر کشته و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه رژیم صهیونیستی و برخی گروه های همسو با هدف انحراف افکار عمومی از جنایات این رژیم در مناطق اشغال شده فلسطین ، ایران را به دخالت در این حادثه متهم کردند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ضمن تجدید همدردی با خانواده‌های قربانیان در آستانه سی‌امین سالگرد حادثه انفجار ساختمان "آمیا" گفت: کشف حقیقت و حل قطعی این پرونده فقط با فاصله گرفتن طرف‌های ذیربط کشور آرژانتین از اغراض سیاسی و جلوگیری از  اعمال نفوذ و دخالت طرف‌های ثالث امکان‌پذیر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با فراخواندن مقامات دولت آرژانتین به پرهیز از اظهارات و اقدامات ایران ستیزانه، از مقامات این کشور خواست مصالح ملی آرژانتین و منافع روابط دوجانبه را در معرض سناریوهای ایران ستیزانه محور شرارات اسرائیلی - آمریکایی قرار ندهند.

116