اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین سه‌شنبه شب به جنایت نظامیان صهیونیستی در مجتمع پزشکی الشفاء غزه واکنش نشان داد و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، هنیه ضمن محکوم کردن جنایت نظامیان صهیونیستی در مجتمع پزشکی الشفاء غزه گفت: این اقدام ثابت می‌کند که اسرائیل با بازگشت زندگی به نوار غزه مقابله‌ می‌کند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه روز سه شنبه در بیانیه ای افزود: ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به ارتکاب جنایت خونین از طریق اعدام بیش از ۵۰ غیرنظامی فلسطینی و دستگیری نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر در مجتمع بیمارستانی شفا و اطراف آن در شهر غزه اعتراف کرد که جنایت جنگی آشکار و نقض فاحش قوانین بین المللی است.

این بیانیه اضافه کرد که صدها نظامی اسرائیل، سگ های پلیس و ده ها تانک، پهپاد و بالگرد ارتش این رژیم اشغالگر در یورش به مجتمع پزشکی شفا شرکت کردند و با شلیک گلوله، خمپاره و موشک به سوی این مجتمع درمانی موجب شهادت و زخمی شدن ۲۵۰ بیماران، آوارگان و غیرنظامیان شدند و همچنین برخی از تاسیسات داخل بیمارستان را به آتش کشیدند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه، یورش به مجتمع پزشکی شفا و قتل عام خونین فلسطینیان در این مجتمع درمانی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار و فاحش همه هنجارها، منشورها و توافقات بین المللی دانست و افزود: رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا و جامعه جهانی، مسئول کامل این قتل عام هولناک هستند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه از همه سازمان‌های بین‌المللی و جهانی و همه کشورهای آزاده جهان خواست که برای توقف نسل‌کشی و حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه که به طور خاص غیرنظامیان، کودکان و زنان را هدف قرار می‌دهد، مداخله کنند.

این دفتر همچنین از تمامی نهادهای مرتبط با بخش بهداشت و درمان خواست که جنایات زنجیره وار که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل علیه بیمارستان ها و موسسات بهداشتی و درمانی با هدف حذف کامل بخش بهداشت و درمان انجام می شود را محکوم کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز تاکید کرد که حمله و یورش دشمن صهیونیستی به بیمارستان شفا تلاشی برای سرپوش نهادن بر شکست این رژیم در تحقق اهداف نظامی خود است.

این جنبش نسبت به ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز بهداشتی و درمانی که به موجب قوانین بین‌الملل باید مورد حمایت باشند، هشدار داد.

حماس اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل را به تحرک فوری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا فراخواند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در حملات ۲ روز اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از ۱۸۰ نفر را هم در این بیمارستان بازداشت کردند.125