به گزارش خبرگزاری ایران پرس ؛ مذاکرات معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاون بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شدۀ بانک مرکزی و سایر بانک‌های ایرانی در منامه آغاز شد و تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

در راستای مذاکراتی که در حاشیۀ پنجاهمین اجلاس سالانۀ بانک توسعه اسلامی در ریاض پایتخت عربستان با مقامات بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدود شدۀ بانک مرکزی ایران و سایر بانک های ایرانی در بحرین برگزار شد ، دیروز (یکشنبه) و پیش از سفر وزیر امور خارجه بحرین به تهران، مذاکرات مؤثری میان مقامات بانکی دو کشور انجام شد.

طرف های ایرانی و بحرینی در این مذاکرات دربارۀ آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین که در یک بستر فنی و بر اساس احترام متقابل صورت بپذیرد ، تفاهم کردند.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی ایران و معاون بانک مرکزی بحرین در این نشست همچنین ضمن بررسی علل و عوامل‌ موضوع و شناسایی موانع موجود ، به ارائۀ راه‌حل‌هایی برای رفع موانع موجود پرداختند.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی ایران و معاون بانک مرکزی بحرین همچنین توافق کردند که پس از مذاکرات سیاسی وزیر خارجه بحرین در تهران، مذاکرات تخصصی بانک های مرکزی دو کشور ادامه یابد و مقرر شد که در روزهای آتی این مذاکرات در تهران یا منامه برگزار شود و تا حصول نتیجه ادامه یابد.

بر این اساس، مسیر انجام اقدامات حقوقی از سوی بانک مرکزی ایران در محاکم بین‌المللی به موجب مصوبۀ چند ماه گذشتۀ مجلس همچنان فراهم است ولی طرفین امیدوارند از طریق مذاکرات و ارائۀ راه حل‌های فنی سریعتر به نتیجۀ مطلوب دست یابند.

22