سخنگوی وزارت خارجه روسیه انفجار پیجرها در لبنان را اقدامی از «جنگ هیبریدی» دانست و گفت : روسیه این اقدام را محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس از مسکو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اظهار داشت: مسکو معتقد است که انفجار پیجرها در لبنان با پیامدهای بسیار منفی در میان تنش‌های لبنان و اسرائیل همراه بوده است.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه با توجه به وضعیت لبنان و اتهامات علیه اسرائیل در انفجارهای پیجر، خواستار خویشتنداری است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت: این اقدام منجر به تشدید تنش می شود و منطقه در وضعیت انفجاری قرار دارد.

در همین حال انفجار همزمان دستگاههای ارتباطی در لبنان بازتاب وسیعی در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی روسیه داشت.

انفجار تروریستی دستگاه‌های پیجر در لبنان، به خبر نخست شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری‌های رسمی، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

خبرگزاری تاس اعلام کرد: رسانه ها گزارش می دهند که به احتمال زیاد دسته جدید پیجر حاوی مواد منفجره PETN است که به گرما و اصطکاک حساس است.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز به نقل از الجزیره نوشت: یک منبع در سرویس های امنیتی لبنان گزارش می دهد که وسایل ارتباطی منفجر شده حدود پنج ماه پیش به لبنان آورده شده است. هر کدام حاوی حدود 20 گرم از این ماده بودند، اما آمریکا اعلام کرده که در انفجارهای لبنان دست ندارد.

شبکه خبری روسیه-۲۴ هم با پوشش وسیع این حادثه تروریستی اعلام کرد: اسرائیل قبل از عملیات به دولت «جو بایدن» اطلاعی نداده است. این شبکه همچنین گزارش داد: اسرائیل متوجه شده است که تشدید بیشتر در مرز شمالی وجود خواهد داشت و ارتش اسرائیل در آماده باش کامل است.

همچنین خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد: در پی انفجار دستگاههای پیجر که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و مصدوم شدن حدود سه هزار نفر شده است، ایرفرانس پروازهای خود به فرودگاه بن گوریون را به مدت ۴۸ ساعت متوقف کرد و لوفت هانزا آلمان نیز پروازهای خود به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

در همین راستا، راشاتودی با بررسی ابعاد این حادثه، به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: این اقدام از سوی روسیه محکوم شده است. این شبکه روسی افزود: مذاکرات اکنون به صورت فوری و در بالاترین سطح بین ایالات متحده و اسرائیل انجام می شود.

اسپوتنیک نیز گزارش داد: رسانه های اسرائیلی مدعی هستند که از امشب تنش ها از نوار غزه به جبهه شمالی منتقل شده است و این در حالی است که هیچ نتیجه ای در غزه حاصل نشده است.

رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه شنبه - 27 شهریور) در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند.

117

بیشتر بخوانید:

افزایش شمارمجروحان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

وزیر بهداشت لبنان: در انفجار دستگاه‌های پیجر ۹ نفر شهید و ۲۷۵۰ نفر زخمی شدند

جمع آوری پیجرها توسط بیمارستان آمریکایی بیروت ده روز پیش از حادثه

حادثه امنیتی در ضاحیه بیروت لبنان