جبهه النصره بعد از اینکه در معرض محاصره شدید و خفقان در حومه جنوب غربی دمشق قرار گرفت ، با خروج از این مناطق و رفتن به ادلب (شمال سوریه) ظرف ۴۸ ساعت موافقت کرد.

به گزارش ایران پرس به نقل از روزنامه رأی الیوم، کمیته‌های آشتی در سوریه که وارد مذاکره با جبهه النصره برای خروج این گروه از غوطه دمشق شده بودند، اعلام کردند: اعضای النصره با تمامی شروط ارتش سوریه برای خروج امن از این مناطق و رفتن به ادلب و حل و فصل اوضاع کسانی که می‌خواهند در غوطه دمشق بمانند، موافقت کردند.

براساس این توافق، النصره تمامی روستاهای «جبل الشیخ» شامل مناطق «بیت جن» و «مغر المیر» و «تل مروان» در حومه جنوب غربی دمشق را به ارتش سوریه تحویل می‌دهد.

قرار است اولین گروه عناصر جبهه النصره امروز (سه شنبه) از غوطه دمشق خارج شوند و به ادلب بروند.

ارتش سوریه اخیرا با پیشروی در غوطه غربی دمشق و آزادی مناطق زیادی از اشغال تروریستها؛ راه کمک‌ رسانی بین مزرعه «بیت جن» و «مغر المیر» را که یکی از مهم‌ترین راه‌های کمک‌رسانی به عناصر جبهه‌ النصره محسوب می‌شود، قطع بود.

به گفته ناظران، عملیات نظامی که ارتش سوریه از چند هفته پیش در این مناطق ضد جبهه‌النصره انجام داده است، دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخست سیطره بر روستای مغر المیر و هدف دیگر، قطع راه‌های امدادرسانی به تروریست‌ها است.

با سیطره ارتش سوریه بر «بیت جن»، آخرین و بزرگ‌ترین موضع جبهه النصره در غوطه غربی در حومه جنوب غرب دمشق از اشغال این گروه تروریستی خارج خواهد شد. 134/111

بیشتر بخوانید:

محاصره تروریستهای «جبهه النصره» در حومه جنوب غربی دمشق

الاخبار: حمایت مسکو از دمشق در مقابل «جبهه النصره»

شکست تروریست های جبهه النصره در غوطه شرقی دمشق