سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر هلاکت «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش گفت: با کشته شدن ابوبکر البغدادی، تفکر داعش از بین نرفته و این تفکر هنوز زنده است.

به گزارش ایران پرس؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا روز یکشنبه از هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه خبر داد.

«سید عباس موسوی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: داعش و ابوبکر البغدادی و آنهایی که در صدر گروه های تروریستی در منطقه قرار دارند و به اذعان خودشان، آمریکایی ها آنها را به وجود آورده اند، تاریخ مصرف دارند.

موسوی با بیان اینکه هر زمانی که پایان تاریخ مصرف این گروه های تروریستی فرا برسد، از بین خواهند رفت تصریح کرد: داعش و تفکر تروریستی، فرقه گرایی و افراطی گرایی، همواره جزو ابزارهای کشورهایی مانند آمریکاست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه داعش را جوانان مقاومت، ملت ها و دولت های سوریه و عراق و مردم متدین منطقه با پشتیبانی لجستیکی جمهوری اسلامی ایران از بین بردند اظهار کرد: هر چند داعش از سوی نیروهای منطقه شکست خورده است، اما بقایای آنها توسط خودِ آمریکایی ها سازماندهی می شوند تا در منطقه جنایت کنند.

موسوی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در آستانه هر اتفاقی، مانند انتخابات و درگیر بودن به مسائل داخلی خودشان، چنین اخباری را مانند کشته شدن ابوبکر البغدادی مطرح می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم هوشیاری مردم منطقه در برابر توطئه های جدید دشمنان تاکید کرد.115/118

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: سرکرده گروه تروریستی داعش، عروسک آمریکایی بود

ابوبکر البغدادی، داعش و آشوب در منطقه غرب آسیا/ تحلیل