حزب «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار اذعان کرد که در انتخابات میان دوره ای، تعدادی از کرسی های پارلمانی خود را از دست داده است.

به گزارش ایران پرس؛ حزب «اتحاد ملی برای دموکراسی» میانمار وابسته به خانم «سوچی» اعلام کرد؛ در انتخابات میان دوره ای روز شنبه از 13 حوزه انتخابی، کرسی های شش حوزه را از دست داده است.

سخنگوی حزب حاکم میانمار عنوان کرد، اکنون این حزب، هفت کرسی بدست آورده و در شش حوزه انتخاباتی با شکست مواجه شده است.

«میو نیونت» افزود، از دست دادن شش کرسی موجب از دست رفتن محبوبیت حزب آنگ سان سوچی نزد اقلیت های قومی و مقامات شده است.

کمیسیون انتخابات میانمار هنوز نتایج رسمی این انتخابات را اعلام نکرده اما نتایج اولیه نشان می دهد که حزب اتحاد همبستگی و توسعه که با نظامیان این کشور متحده شده، سه کرسی حزب اتحاد ملی برای دموکراسی را از آن خود کرده است.

حزب «آنگ سان سوچی» در سال 2015 به قدرت رسید و به چند دهه حاکمیت نظامیان در میانمار پایان داد اما بعد از همکاری او با نیروهای امنیتی این کشور در کشتار مسلمانان روهینگیا و آواره شدن صدها هزار نفر آنها به بنگلادش، کارنامه عملکرد وی را تیره کرده است.

جنایت‌های گسترده نیروهای ارتش و بودائیان افراطی میانمار ضد مسلمانان روهینگیا درایالت راخین غرب این کشور که از 25 اوت 2017 شروع شده، تاکنون هزاران کشته و مجروح و صدها هزار آواره برجا گذاشته است.

بسیاری از کشورهای جهان که خشونت ضد مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی خوانده اند از دولت های غربی خواسته اند این خشونت ها را پاکسازی قومی اعلام کند، اما تا کنون در این باره هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حساب‌کشی شینزوآبه از خانم سوچی درباره روهینگیا

پیشتر نمایندگان مجلس  کانادا  به اتفاق آرا به پیشنهادی رای دادند که بر اساس آن تابعیت افتخاری که کانادا به «آنگ سانگ سوچی» رئیس حزب حاکم میانمار اعطا کرده بود، به علت امتناع وی از محکوم کردن کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا، سلب می شود.

مجلس عوام کانادا در سال 2007 در حالی که سان سوچی برنده نوبل صلح در میانمار در زندان به سر می برد، تابعیت افتخاری به وی اعطا کرده بود.

پیش از این، ماموران تحقیق سازمان ملل در گزارشی جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا  را جنایت علیه بشریت دانستند.

139/110

بیشتر بخوانید:

حساب‌کشی شینزوآبه از خانم سوچی درباره روهینگیا+ ویدئو

وعده سوچی برای شفاف‌سازی در وضعیت روهینگیایی‌‌ها

مجلس کانادا تابعیت خانم «سوچی» را پس گرفت