تحلیل:

ایران پرس: با تداوم جنگ غزه، شرایط بحرانی و آسیب پذیری ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر و آشکارتر شده است.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» مقامات صهیونیست و ارتش رژیم صهیونیستی برای جبران شکست ها و آسیب پذیری در جنگ غزه اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم بی دفاع فلسطین را توجیه می کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی بود: "جنگ غزه تا پایان کار حماس ادامه خواهد داشت."

جنگ افروزی صهیونیست ها، اما پیامدهای منفی گسترده اقتصادی و امنیتی در سرزمین های اشغالی برجای گذاشت، به شکلی که مقامات رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اعتراف کردند. ارتش رژیم صهیونیستی، نیز با پیامدهای جنگ افروزی های خود در غزه مواجه شده است. 

آمادگی نیروهای مقاومت و ضربات گسترده آنها ارتش رژیم صهیونیستی را کاملا غافلگیر کرد و در جبهه های مختلف آسیب پذیری نظامیان صهیونیست  آشکار شد. در چنین شرایطی جنگ به کابوسی برای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده و در بسیاری از موارد نیروهای ارتش (رژیم صهیونیستی) از ادامه جنگ خودداری می کنند و حاضر به حضور در جنگ غزه  نیستند. 

پیامدهای جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی

بیماری های روانی و ترس از جنگ، درگیری بین نیروهای عادی و فرماندهان نظامی، حاضر نبودن نیروهای ذخیره برای حضور در صحنه جنگ غزه از جمله پیامدهای جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی بود. ارتش رژیم صهیونیستی با وجود حمایت های تسلیحاتی و مالی همه جانبه آمریکا در ماههای اخیر نتوانستند روند موفقیت گروه های مقاومت فلسطینی را متوقف کنند و با ادامه این وضعیت اعتراضات در سرزمین های اشغالی نیز تشدید شد. 

بُعد دیگر تداوم جنگ غزه، اما این بار نمایش توانایی گسترده و دست بالای نیروهای مقاومت برای انجام عملیات گسترده در سرزمین های اشغالی و هدف قرار دادن اماکن نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی بود که دروغپردازی صهیونیست ها و افسانه آسیب ناپذیری آنها را به خوبی آشکار کرد. 

ارتش رژیم صهیونیستی، به شکل گسترده ای با تبعات جنگ غزه مواجه شده است و نیروهای نظامی صهیونیست برای ادامه جنگ در شرایط بحرانی بسر می برند. ضعف نیروهای انسانی و درکنار آن عملیات موفقیت آمیز گروههای مقاومت در سرزمین های اشغالی ناتوانی روز افزون صهیونیست ها را آشکار کرده است. در این شرایط رسانه های رژیم صهیونیستی، نیز ناچار به اعتراف درمورد ضعف و ناتوانی نیروهای ارتش همچنین نظامی خود شده اند. 

«نوام امیر» خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در گزارشی اعتراف کرد: "تعداد هواپیماهایی که نیروی هوایی این رژیم  روز سه‌شنبه 22  اکتبر برای جست و جوی یک پهپاد شلیک شده از لبنان فراخوانده بود، بی‌سابقه و نشان دهنده آماد ه نبودن نیروی هوایی برای ادامه جنگ  است."

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع نظامی این رژیم اعلام کرد که بقایای پهپاد شلیک شده از سمت لبنان پیدا نشده است. 

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، نیز گزارش داد که ۱۵ نظامی این رژیم از تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی که سابقه حضور در جنگ غزه  را دارند  احضار شدند تا دوباره به جنگ بازگردند اما آنها نپذیرفتند.

اثرات جنگ غزه  آسیب پذیری بیشتر ارتش رژیم صهیونیستی هم در ابعاد نظامی و انسانی را آشکار کرد. 

بیشتر نظامیان صهیونیست، نیز از ادامه جنگ ناراضی هستند و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی نیز بارها به ناتوانی نیروهای خود اعتراف کرده اند.

تداوم جنگ غزه، نمایش دیگری از شرایط بحرانی رژیم صهیونیستی است که دامنگیر نظامیان صهیونیست شده و توانایی خروج از این وضعیت را نیز ندارند. 

نویسنده: احسان شاه ابراهیم

117