تحلیل؛

ایران پرس: نتانیاهو با اقتباس از ترامپ در ایفای نقش مرد دیوانه در بازی جرات که با عبور مکرر از خطوط قرمز در ترور اسماعیل هنیه در تهران و ترور سیدحسن نصرالله در بیروت همراه بود، تصور می کرد محور مقاومت را به سرعت متلاشی و غرب اسیا مورد نظر خود را پی ریزی خواهد کرد اما غافل از اینکه در این عرصه نیز بازی را باخته است.

نگاهی به رخدادهای منطقه بعد از عبور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از خط قرمز جدید در ترور سید حسن نصرالله به روشنی نشان می دهد که این اقدام تروریستی نتایج عکس برای این رژیم و شخص نتانیاهو به همراه داشته است.طی چند روز گذشته حملات نیروهای مقاومت از سراسر منطقه به عمق اراضی اشغالی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش و گسترش یافته است و در عین حال همه گروههای محور مقاومت یکی پس از دیگری تصریح و خاطرنشان کرده اند که از این پس دیگر تنها به اهداف نظامی و امنیتی بسنده نخواهند کرد و استمرار حملات این رژیم به اهداف غیرنظامی و مسکونی را مقابله به مثل خواهند کرد.

این در حالی است که پیش از ترور دبیرکل حزب الله لبنان، گروه های مقاومت در راستای یایبندی به اصول و قوانین جنگ و برخلاف رژیم صهیونیستی تنها اهداف نطامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می دادند.

  رسانه‌های صهیونیستی بامداد امروز پنج شنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در منطقه «غوش‌دان» و رهگیری یک هدف پرنده خبر دادند.

درهمین حال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات یافا با رسیدن پهپادها به هدف بدون رصد یا سرنگونی از سوی دشمن، اهداف خود را با موفقیت محقق کرد. این عملیات در قالب مرحله پنجم نبرد فتح موعود و جهاد مقدس به انجام رسید.

همچنین منابع رسانه‌ای اعلام کردند سرزمین‌های اشغالی طی ۳ موج از سمت لبنان هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

این حملات در حالی گسترش یافته است که تلاش های رژیم صهیونیستی برای ورود به جنگ زمینی در لبنان با شکست و تلفات سنگین همراه شده است.

تنها در جریان عملیات کمین نیروهای حزب الله در بامداد چهارشنبه 36 نظامی صهیونیست  کشته و یا زخمی شدند.روزنامه یدیعوت آحارنوت با اذعان به این موضوع نوشت: منطقه‌ای که امروز ۳۶ نظامی اسرائیلی در آن کشته و زخمی شدند، پیشتر ۶۵۰ نوبت توسط اسرائیل بمباران شده بود . این اذعان از یک واقعیت دیگر نیز پرده برمی دارد و آن اینکه حملات هوایی گسترده این رژیم به جنوب لبنان علیرغم اینکه تلفات زیاد ازغیرنظامیان لبنانی به همراه داشته اما هیچ تاثیری در کاهش توان نظامی و دفاعی حزب الله نداشته است.

حزب الله درحالی این تلفات گسترده را بر ارتش صهیونیستی وارده که بنا بر اطلاعات موجود هنوز یگان رضوان را وارد عمل نکرده است.

براساس آمار ارتش رژیم صهیونیستی در اوت گذشته، دپارتمان توانبخشی وزارت جنگ این رژیم به طور میانگین هر ماه بیش از هزار مجروح جدید دریافت می‌کند و بیش از سه هزار و ۷۰۰ سرباز مجروح دچار آسیب بدنی و قطع عضو شده‌اند.این امار به قبل از ترور سید حسن نصرالله مربوط می شد و بی تردید امار تلفات این رژیم بعد از این ترور افزایش یافته هرچند که طبق شواهد موجود به شدت در داخل سانسور می شود و با توجه به قتل عمدی خبرنگاران ، اغلب رسانه ها قادر به انعکاس تلفات و خسارات وارده بر این رژیم نیستند. 

سیاستگذاران نظامی و امنیتی اسرائیل با تحلیل اشتباه از جنگ ۳۳ روزه راز موفقیت حزب الله را تنها در عنصر فرماندهی دانسته و به عوامل دیگر همچون استحکام حزب الله لبنان، قدرت آرمان این جنبش و ورزیدگی نیروهای حزب الله در نبرد توجهی نداشتند  و به همین واسطه با ترور های اخیر و به خصوص ترور شهید نصر الله، سعی بر این داشتند که علاوه بر نشان دادن جنون خود در راه هرجنایتی، با از بین بردن عنصر فرماندهی مبتنی بر تحلیل خود، حزب الله و محور مقاومت را فلج و آبروی از دست رفته دستگاه های اطلاعاتی و نظامی خود در یک سال گذشته را بازیابند.

اما عبوراز این خط قرمزنه تنها ظرفیت های استفاده نشده حزب الله و دیگر اعضای محور مقاومت را فعال کرد بلکه تهدیدهای صریح این رژیم علیه ایران در نهایت تهران را بعد از یک دوره سخت خویشتن داری به واکنش واداشت که باعث حیرت جهانیان شده است.

 این اقدام باعث شد بسیاری از صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اشاره کنند که «اکتبر ماه مصیبت‌های ما است و پس از آنکه ما هنوز هفتم اکتبر گذشته را فراموش نکرده‌ایم، امروز حماس و ایران آن را به ما یادآوری کردند."

اسرائیل و حامیان غربی آن، به خوبی این حقیقت را درک کرده اند که تاب آوری ایران و محور مقاومت بسیار بیشتر از اسرائیل  است که ابتدا تا انتهای آن طی چند دقیقه توسط یک هواپیما پیموده می شود.

صهیونیست‌ها تاکنون به پشتوانه حمایت غرب و به خصوص آمریکا و همچنین با غرور به صنایع نظامی خود، راهبرد مرد دیوانه را در بازی جرئت با ایران برگزیده بودند ولی وعده صادق ۲ این واقعیت را به شکل روشن و واضحی در دل تاریکی شب به اسرائیل نشان داد که در مسیر رویارویی، ایران عزم و شدت عمل بیشتری خواهد داشت و سورپرایزهای جدید برای ان ها به همراه خواهد داشت.

نویسنده: احمد کاظم زاده

112